שתף

סלט תירס חי / במטבח עם זהר צמח וילסון ואביטל סבג

01.08.10

בשנת 2000 הגעתי עם בת זוג (לשעבר) אל כנס הריינבו העולמי שהתקיים בהרים הצפוניים של הונגריה.

 

לאחר נסיעה של כמה שעות באוטובוס מבודפשט, הגענו אל עיירה שכוחת אל. בהוראות ההגעה שקיבלתי כמה ימים קודם לכן בדוא"ל היה כתוב ללכת ממרכז העיירה לכיוון שדות התירס ולחצות אותם.

 

לאחר מכן לעלות בשביל הצר אל ההר ומשם להמשיך דרך היער. בכנסי הריינבו מקפידים למצוא מקומות מנותקים מגישת רכבים כחלק מיצירת האווירה הטבעית, ללא שימוש בחשמל או מערכות הגברה, אפילו שמדובר באירוע בן חודש בו משתתפים אלפי אנשים החולקים מטבח מאולתר אחד.

לאחר קרוב לשעה של הליכה במסלול של עליות ומורדות, כשעלינו אוהל, שקי שינה, ותיקים גדולים, הרגשנו מותשים. מחשבות ייאוש החלו לחוג מעל ראשינו, זוממות לבצע חדירה אל מרכז הבקרה. בתזמון מושלם הגיחו מבין העצים שתי בחורות חשופות חזה אשר חיבקו אותנו ואמרו לנו "Welcome home." בעוד שהמראה הזה (והחיבוק) עודדו את רוחי, על זוגתי השפעתו הייתה הפוכה לחלוטין. התעלמתי מהבעת השאט נפש שעל פניה ואמרתי בתמימות, "איזה כיף, הגענו." שתי הבנות צחקו ואמרו שכמעט הגענו כי נותרו רק עוד עשרים דקות הליכה עד למחנה.

לא זה המקום להרחיב אודות הרפתקאותינו בריינבו. בעצם אולי זה כן המקום, אך נעשה זאת בהזדמנות אחרת. זכרון חווית הריינבו בהונגריה צף ועלה בעקבות המתכון של השבוע, סלט תירס חי, מכיוון שחלק מההליכה הרגלית אל המחנה עבר בשדות תירס. שמתי לב ששני ריינבואיסטים שצעדו קצת לפנינו קטפו תירס, קילפו אותו, ו... אכלו אותו כך, ללא כל בישול.

תירס כדאי לאכול בסמיכות לקטיפתו. ככל שעובר הזמן מרגע הקטיף, התירס הולך ונעשה עמילני יותר (ההפך מבננה שככל שעובר הזמן מהקטיף, היא מבשילה ונעשית פחות עמילנית). מכיוון שראיתי אחרים אוכלים את התירס חי, מי אני שלא אתנסה בחוויה. הפתעה, זה היה עסיסי וטעים.

בארץ אני אוהב בקיץ את התירס של החקלאי רעי מחוות גן השדה האורגנית שבכפר רות (ליד מודיעין). כשתירס בשיא העונה זה מרגיש לי ממש בזבוז לבשל אותו. אני מפשיט קלח וישר אוכל אותו. לעיתים אני עומד בפיתוי ומצליח לחתוך את הגרעינים אל תוך סלט. אז הנה סלט המבוסס את גרעיני התירס הטרי והלא מבושל.

אתם מוזמנים להיכנס אל פורום התזונה שלנו. זהו המקום לשאול שאלות, לשתף במתכונים ורעיונות, ואף להגיב לשאלות וסוגיות המועלות בו.

המצרכים הדרושים עבור 6 מנות:
4 קלחי תירס
2 בצלים ירוקים
1/2 חבילת כוסברה
1 פלפל אדום
מיץ מלימון אחד
1 כף שמן זית
פלפל שחור/אדום/לבן טחון טרי (לפי הטעם, עדיף לשים להמעיט)
מלח ים אטלנטי גס אפור לח (לפי הטעם, עדיף להמעיט)

אופן ההכנה:
חותכים עם סכין את גרעיני התירס (לא מבושל) מהקלחים לתוך קערה.
קוצצים דק את הבצל הירוק, הכוסברה, והפלפל האדום ומוסיפים אותם לקערה עם גרעיני התירס.
מוסיפים את מיץ הלימון, שמן הזית, הפלפל, והמלח ומערבבים.
אם יש צורך, משחקים עם התיבול לפי הטעם.

כשהתירס כבר לא בשיאו וטעמו כבר לא מתוק מאוד, ניתן לבשל את קלחי התירס משך חמש עד עשר דקות (לפי הטעם) ואז לחתוך את הגרעינים המבושלים לסלט הנ"ל.

המתכון לקוח מסדנאות הבישול הבריא שעורכים שפית הבריאות אביטל סבג ויועץ הבריאות והתזונה האינטגרטיבית זהר צמח וילסון. פרטים אודות הסדנאות בלחיצה כאן.

שם הכותב: זהר צמח וילסון ואביטל סבג
אודות הכותב: זהר צמח וילסון - מורה ויועץ בגישת התזונה האינטגרטיבית. מייסד מרכז Alok Holistic Health בניו יורק. מנחה ומרצה בתחום הבריאות והתזונה בארץ ובעולם. לימד והדריך ב-Institute for Integrative Nutrition בארה"ב. יועץ בריאות הוליסטית מוסמך על ידי ה-American Association for Drugless Practitioners. חבר ב-Ps Chi, אגודת הכבוד הלאומית האמריקאית בפסיכולוגיה.

אביטל סבג - מומחית לרפואה ותזונה טבעית, נטורופתית מוסמכת Li.ac.N.D, המתמחה בתזונה ודיקור סיני. מרצה לתזונה, רפואה טבעית, ושיטות מגע בבתי הספר לרפואה משלימה.
אימייל: [email protected]
כתובת אתר: לחץ כאן

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©