שתף

שעועית אזוקי בסיסית / זהר צמח וילסון

26.09.10

במטבח עם זהר צמח וילסון ואביטל סבג
שעועית אזוקי בסיסית

למרביתנו מוכר הביטוי "הכן רכבך לחורף" – תקינות הצמיגים, הבלמים, ומערכות נוספות של המכונית חשובים לאורך כל השנה, אך תנאי החורף כגון כביש חלק וראות לקויה מעלים את חשיבות התקינות עוד יותר. אז מזג האויר עדיין לא מראה סימנים של חורף, אך הוא יגיע במוקדם או במאוחר. על כן שווה לצייד את המטבח לקראת החורף.

המילה קטניות מתייחסת הן לשעועיות והן לעדשים (כולל פולי סויה וגרגרי חומוס). הקטניות הן מקור טוב לחלבון מן הצומח. ניתן לאכול מהן כל השנה (החומוסיות לדוגמא לא נסגרות בקיץ), אך אכילתן כתבשילי חורף מענגת עוד יותר.

הקטניה המככבת במתכון שלנו הפעם היא שעועית קטנה בצבע אדום כהה, כמעט חום. שמה בישראל ובעולם הוא אזוקי. היא פופולרית מאוד במקום מוצאה – מזרח אסיה, במטבחים הסינים והיפנים. בישול האזוקי עם ירקות מתוקים (דלועים, בטטה) מסייעת באיזון רמות הסוכר בגוף ובהפחתת תשוקה למתוקים. היא גם מסייעת בחיזוק הכליות. אחוזי השומן שבה נמוכים והיא עשירה בסיבים תזונתיים, פחמימות מורכבות, חלבון, וברזל. ניתן להכין איתה תבשילים, מרקים, נבטים, ממרחים, ואפילו קינוחים.

את שעועית האזוקי ואצת הקומבו (מסייעת בהפחתת גזים בבישול קטניות) ניתן להשיג בבתי הטבע ובחנויות המתמחות במוצרי המזרח הרחוק.

אתם מוזמנים להיכנס אל פורום התזונה שלנו. זהו המקום לשאול שאלות, לשתף במתכונים ורעיונות, ואף להגיב לשאלות וסוגיות המועלות בו.

זמן הכנה: 10 דקות
זמן בישול: 70 דקות
את האזוקי יש להשרות במים ללילה לפני הבישול או לכמה שעות

המצרכים הדרושים עבור 4 מנות:
1 כוס שעועית אזוקי
1 חתיכת אצת קומבו בגודל של 12 ס"מ
4 כוסות מים
2 עלי דפנה
1 כפית מלח ים אטלנטי גס

אופן ההכנה:
שוטפים את השעועית.
שמים בסיר את השעועית ואצת הקומבו.
מכסים במים עד לגובה של כ-5 ס"מ מהשעועית.
מביאים לרתיחה.
מוסיפים את עלי הדפנה.
מכסים ומבשלים על להבה נמוכה במשך 1 שעה.
בודקים מדי פעם ובמקרה הצורך, מוסיפים מים, כדי שפולי השעועית לא יתייבשו או יידבקו לסיר.
ממשיכים לבשל את השעועית עד שהיא מתרככת. מוסיפים מלח.
אם יש צורך, מסננים את שארית המים.

עצה: כדי לבדוק אם פולי השעועית רכים מספיק, הוציאו כמה מהם מהסיר ומחצו אותם בין האגודל לאצבע. אם הם נמחצים בקלות, הם מוכנים. אם הם עדיין קשים באמצע, המשיכו לבשל.

המתכון לקוח מהספר "תזונה אינטגרטיבית" מאת ג'ושוע רוזנטל, מייסד המכון לתזונה אינטגרטיבית (לימודי הכשרה כמאמני תזונה אותם ניתן ללמוד גם מישראל). הספר נמצא בתהליכי תרגום לעברית וייצא לאור בהוצאת פוקוס. זהו אחד משפע המתכונים הנלמדים בסדנאות הבישול הבריא שעורכים שפית הבריאות אביטל סבג ויועץ הבריאות והתזונה האינטגרטיבית זהר צמח וילסון. פרטים אודות הסדנאותבלחיצה כאן.

שם הכותב: זהר צמח וילסון ואביטל סבג
אודות הכותב: זהר צמח וילסון - מורה ויועץ בגישת התזונה האינטגרטיבית. מייסד מרכז Alok Holistic Health בניו יורק. מנחה ומרצה בתחום הבריאות והתזונה בארץ ובעולם. לימד והדריך ב-Institute for Integrative Nutrition בארה"ב. יועץ בריאות הוליסטית מוסמך על ידי ה-American Association for Drugless Practitioners. חבר ב-Ps Chi, אגודת הכבוד הלאומית האמריקאית בפסיכולוגיה

אביטל סבג - מומחית לרפואה ותזונה טבעית, נטורופתית מוסמכת Li.ac.N.D, המתמחה בתזונה ודיקור סיני. מרצה לתזונה, רפואה טבעית, ושיטות מגע בבתי הספר לרפואה משלימה.
אימייל: [email protected]
כתובת אתר: לחץ כאן

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©