שתף

שינוי הגידים והשרירים ושטיפת מח עצמות / אלי עבדו

26.12.10

החומר הכלול במאמר זה מטרתו להקנות לקורא ידע כללי ותיאורטי בלבד! מאמר זה אינו משמש כתחליף ללימוד מקצועי אצל מורה מוסמך לשיטות אימון אלו ואינו משמש כתחליף לייעוץ רפואי או לטיפול רפואי. אין המחבר אחראי לכל נזק העלול להיגרם משימוש במידע המוצג במאמר זה ודוחה כל תביעה מראש בנושא.

שינוי הגידים והשרירים ושטיפת מח עצמות חולצת הברזל - חלק 1
שינוי הגידים והשרירים ושטיפת מח עצמות הם שני ענפי מדע עתיקים בתורת היוגה. ביוגה הטאואיסטית (צ'י קונג) הם מוכרים בשמות אלו וביוגה ההודית (האתה יוגה), ידועים בשמותיהם אסנות ופראניאמה. בתוך עולם היוגה הטאואיסטית יש מספר רב מאוד של שיטות וסגנונות צ'י גונג שונים, אולם רק מספר מצומצם של שיטות אלו נכנסות לקטגוריה של שינוי הגידים והשרירים ושטיפת מח עצמות. רוב השיטות הפופולריות המתורגלות ברחבי העולם ע"י המתרגל הממוצע הם בדרך כלל שיטות צ'י גונג שונות המזרימות אנרגיה – צ'י, דרך הגוף החוצה ממנו ולא שיטות של שינוי הגידים והשרירים ושטיפת מח עצמות ולכן מתקבלות תוצאות אחרות לחלוטין למתרגלים. אותו דבר בדיוק קיים גם ביוגה ההודית (האתה יוגה) - קיימות שיטות האתה יוגה רבות אבל רק כאשר הן מתורגלות באופן מסויים בשילוב מספר חלקים מהיוגה הטאואיסטית יתקבלו התוצאות של שינוי הגידים והשרירים ושטיפת מח עצמות באופן מלא ונכון ולא באופן חלקי.
במאמר זה מאסטר אלי חושף לראשונה את סודות תיאוריה של מדע זה.
מאסטר אלי יתאר ויסביר על שיטות אלו ויראה את הקשר בינם לבין התקדמות והתפתחות רוחנית ביוגה טאואיסטית וביוגה ההודית.

ניתן לחלק את התרגול של שינוי הגידים והשרירים ושטיפת מח עצמות לשלושה חלקים אשר ידועים ביוגה הטאואיסטית כ: חולצת הברזל רמה 1, 2 ו – 3.
רמה 1 – שיפור התפקוד של האברים הפנימיים.
רמה 2 – שינוי הגידים פיתוחם וחיזוקם.
רמה 3 – שטיפת מח עצמות.

שינוי הגידים והשרירים – רמה 1
תורת שינוי הגידים והשרירים מתייחסת לשינוי הגידים והשרירים בגוף אולם לא רק לשרירים ולגידים. דרך פיתוח השרירים והגידים אנו מתרגלים את האברים הפנימיים, משפיעים עליהם, משפרים וממריצים את תפקודם ודואגים שיתפקדו באופן בריא, מלא ובאופן תמידי.

אם כן אנו מבינים שתורת שינוי הגידים והשרירים מתחלקת לשני חלקים, חלקים אלו נקראים חיצוני ופנימי: החיצוני שם דגש על השרירים, הגידים והמבנה החיצוני של מערכת השלד; הפנימי שם דגש על שיפור התפקוד וההמרצה של האברים פנימיים.
בזמן התרגול אנו לוחצים, מותחים ומכווצים את האברים הפנימיים על ידי תנוחות שונות ונשימות מסוימות. פעולות אלו מגבירות את המתח הפנימי
באברים הפנימיים ומשחררות אותם מרעלים ומחסימות פיזיות ואנרגטיות.

כדי להבין זאת טוב יותר נסביר כאן שלכל אדם צעיר ובריא קיים לחץ צ'י (פראנה – אנרגיית חיים) בגוף של14 7/10 (ארבע עשרה ושבע עשיריות) P.S.I (לחץ אטמוספרי) לכל אינץ' (2.54 ס"מ) מרובע בגוף. דוגמא טובה כדי להבין עניין זה הם גלגלי מכונית, לחץ האוויר בהם מרים ומחזיק את כל משקל הרכב העצום, לחץ אטמוספרי זה ממש כמו בגלגלי המכונית הוא זה שאחראי לכך שבחור בן 20 נראה כמו בחור בן 20 ולא כמו בן 60. מתרגלים בשיטות מתוחכמות אלו יודעים לא רק לשמר את אותו לחץ אטמוספרי של14 7/10 P.S.I לכל אינץ' מרובע בגוף אלא גם איך להגדיל אותו בצורה מבוקרת בעזרת התרגול (את לחץ הצ'י של14 7/10 P.S.I לכל אינץ מרובע בגוף אפשר להכפיל פי 2 פי 3 וכן הלאה).


שילוב התרגול של שינוי הגידים והשרירים ושטיפת מח עצמות ביחד, יוצר לחץ אטמוספרי; לחץ זה יכול לגדול לעוצמות כל כך גבוהות אשר מאפשרות למתרגל לחוות מצב של בריאות מושלמת, חסינות ממחלות והארכת תוחלת החיים בצורה משמעותית ביותר. ישנם סיפורים על מאסטרים טאואיסטים ויוגים שהאריכו חיים למשך כמה מאות שנים והיו במצב בריאות (גופני, רגשי, נפשי ורוחני) מעולה.

כדי להבין כיצד התרגול משפיע על האברים הפנימיים ניקח לדוגמא את הכליות. קודם כל עלינו להבין שתפקיד הכליות הוא לסנן את הדם במערכת, הכליות משמשות כפילטר המסנן את הדם, הדם העובר דרכן מסונן ויוצא נקי מרעלים וטהור, לכן כל המערכת והאברים הפנימיים מוזנים בדם זה ונהנים מתפקוד משופר ונמרץ.


כליות בריאות וחזקות גורמות לנו להרגיש נמרצים וחזקים, אנרגטיים ושמחים. בעזרת התרגול אנו לוחצים, מכווצים ומותחים את הכליות כפי שהסברנו קודם לכן – פעולות אלו דואגות שלחץ הצ'י (פראנה – הרמה האנרגטית) והמתח בכליות יעלה ובכך דואגות שכל שטח הכליה יתפקד היטב. בגיל מבוגר או בעקבות אורח חיים לא נכון הכליות מתפקדות רק בחלקם וחלקם נסתם ולא מסנן דם. הלחץ האטמוספרי והמתח בכליות המוגברים בעקבות התרגול מוודאים שלא יהיו חלקים סתומים ולא עובדים בכליה. הדוגמא הקלאסית לסתימה היא אבן בכליה, הצטברות של רעלים ומשקעים. התרגול פותר זאת ודואג שמצב זה לא יתקיים. לקחנו לדוגמא את הכליות בכדי להבין את עקרון הפעולה, אותו העיקרון פועל על כל האברים הפנימיים שלנו. חשוב לציין שמלבד שיפור התפקוד וההמרצה של האברים הפנימיים גם המערכת החיסונית של המתרגל מתחזקת ומתפקדת בצורה מושלמת.

שם הכותב: מאסטר אלי עבדו
אודות הכותב: אלי עבדו ייסד את ‘מרכז סדהנה ליוגה וקונג-פו’. מאסטר אלי עוסק באומנויות לחימה שונות,ביוגה, ובצ’י גונג מעל 25 שנים והוא עוסק בלימוד תחומים אלו כ – 17 שנים. בעבר מאסטר אלי לימד במספר מוסדות ליוגה ואמנויות לחימה בארץ.
אימייל: [email protected]
כתובת אתר: לחץ כאן

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©