שתף

שינוי הגידים והשרירים ושטיפת מח עצמות - ב / אלי עבדו

09.01.11

לקריאת חלק א' של מאמר זה  משבוע שעבר לחץ כאן


שינוי הגידים פיתוחם וחיזוקם – רמה 2
הגידים הם רקמות חיבור בין השרירים והשלד; תפקיד הגידים הוא להעניק יכולת תנועה על ידי העברת הכוח המופק מהשרירים (כיווץ והרפיה) אל מערכת השלד. הגידים מאפשרים תנועות מהירות וזריזות, ככל שהגידים חזקים וגמישים יותר אפשר לבצע תנועות מהירות וזריזות יותר.

לפעמים אנשים נוטים לטעות וחושבים שאם הם יתרכזו בגמישות ומתיחת הגידים הם יתקדמו מהר ויתחזקו, אבל לא כך הדבר. כדי להשיג בנייה בריאה של הגוף ולהשיג גמישות וחוזק עלינו להבין שאנחנו חייבים גם לכווץ את הגידים והשרירים. ככל שנכווץ יותר חזק את הגידים, כך הם יוכלו להימתח יותר ורמת הגמישות תשתפר בצורה משמעותית. בצורה כזו הגידים נשמרים בריאים ואין עליהם מתח מוגזם. כיוון שכיווצנו אותם היטב הם יכולים להימתח יותר בלי כאבים מיחושים ופציעות. זו אחת הסיבות שספורטאים נפצעים, כתוצאה ממתיחת יתר ולחץ יתר על הגידים והשרירים.

תיאוריה זו היא תיאוריה הפועלת על פי עיקרון היין והיאנג הסיני, מכיווץ עוברים למתיחה וממתיחה לכיווץ. הכיווץ מסמל את היאנג האקטיבי, הקשה והלוחמני ואילו המתיחה מסמלת את היין הפסיבי, הרך והכנוע.
נושא זה חשוב מאוד להבנה כאשר עובדים עם תנוחות שדורשות גמישות גבוהה מהגוף כדי לא להיפצע וכדי שתנוחות היוגה יתבצעו בצורה טבעית, חלקה וללא מאמץ.

שטיפת מח עצמות - רמה 3

כדי להבין את התיאוריה של שטיפת מח עצמות עלינו קודם כל להבין שבגוף האדם יש עצמות רבות המפוזרות על כל שטח הגוף ולהן יש תפקיד נוסף חשוב מאוד, חוץ מיצירת שלד שתומך לנו בשרירים בגידים ובאברים הפנימיים. העצמות הם למעשה בית חרושת לייצור תאי דם, וכפי שידוע לנו כל הגוף שלנו והאברים הפנימיים מתפקדים על ידי הזנה עשירה של דם.הדם מזין את האברים הפנימיים ומאפשר את פעולתם התקינה. הדם מוליך את החמצן והחמצן מעביר את הצ'י.

בעצמות קיים חומר שנקרא מח עצמות. חומר זה מייצר את רוב כדוריות הדם האדומות והלבנות בגוף. במהלך החיים ככול שבני אדם מתבגרים הם סובלים יותר ויותר מחוסר דם, וכך כמות הדם הנתונה לתפקוד הגוף קטנה בהדרגה.

ישנן מספר סיבות שכמות הדם ואיכותו פוחתים עם השנים:
1. חווית אורגזמות רגילות אצל גברים ונשים (אצל גברים זה מתבטא בפליטת זרע - אפשר לחוות אורגזמה מלאה ללא פליטת זרע). הטאואיסטים הקדומים מצאו שטיפת זרע אחת שווה למאה טיפות דם.

2. איבוד של סידן וחלבון דרך השתן גם לגברים וגם לנשים, דבר אשר מחליש את העצמות וגורם לכך שרמת צפיפות העצם יורדת עם השנים (ברפואה הקונבנציונלית מודדים את רמת צפיפות העצם בעזרת מכשירים).

3. לנשים יש את המחזור החודשי דרכו הן מאבדות כמויות אדירות של דם. (מכיוון שמאמר זה עוסק בשטיפת מח עצמות לא ארחיב ואפרט בנושאים אלו אלא אתרכז במח העצמות).

ניקח לדוגמא את העצמות של ילד, עצמות אלו מלאות במח עצמות וילד לא סובל מחוסר דם מכיוון שמח העצמות שלו מייצר כדוריות דם אדומות ולבנות בתפקוד מירבי. לכן ההזנה לאברים הפנימיים לעצמות לשרירים ואפילו לעור היא בתפוקה מקסימאלית.

זו אחת הסיבות מדוע אפשר להגיע להישגים בספורט תחרותי בגיל צעיר ולא מבוגר, הפוטנציאל של פיתוח הגוף והשרירים הוא בשיאו. התרגול של שטיפת מח עצמות משפר אפילו את מצב העור, העור נמתח ונעשה צעיר ומשפר קמטים ואפילו שער הגוף נשאר שחור ולא מלבין כאשר קיימת הזנה בריאה של דם מהעצם לשריר, לעור ולשער הגוף.

עם תהליך ההתבגרות נחלשת העצם ממרכזה החוצה לכיוון המפרקים, מח העצם האדום מתרוקן בהדרגה ואת מקומו תופס שומן צהוב (כולסטרול). באופן כללי נציין שהעצמות העגולות בגוף (כגון עצמות הידיים והרגליים) מייצרות כדוריות דם אדומות והעצמות הרחבות בגוף (כגון עצם החזה והאגן) מייצרות כדוריות דם לבנות.

תרגול של שיטות מתוחכמות אלו מנקה את המח משומן ובהדרגה בונה מחדש את מח העצם והעצמות חוזרות לייצר כדוריות דם אדומות ולבנות באופן יעיל ובריא. אפשר להתאמן עד למצב שבו העצם חוזרת למצבה האופטימלי כשהאדם היה ילד. לכן הצ'י גונג הפנימי פעמים רבות מתואר כסוד הנעורים.

התרגול של שטיפת מח העצם מתחלק למספר חלקים:
1. נשימת עצמות
2. לחץ עצמות
3. חבטות גוף וצ'י קונג קשה
4. הרמת משקולות בעזרת אנרגיה (צ'י / פראנה)

נשימת עצמות
בעזרת טכניקות מסוימות אנו לומדים כיצד לנשום לתוך העצמות ולהכניס אנרגיה (צ'י / פראנה) לתוכם ובכך לשטוף ולנקות את השומן הצהוב שהצטבר בעצם. היום הרופאים הבינו שלעצמות יש יכולת לשאוב אנרגיה ולחדש את עצמם. אחת הסיבות שרופאים ברפואה הקונבנציונלית ממליצים על הליכה היא שפעולת הליכה מגרה את עצמות כף הרגל והגוף (בנוסף לסיבולת לב ריאה); אולם אפקט זה קרוי "שטיפת מח עצם לעניים", אשר משפיע בצורה מועטה מכיוון שכשאדם הולך הוא מקבל את היציבה והתמיכה מהקרקע.
  
שם הכותב: מאסטר אלי עבדו
אודות הכותב: אלי עבדו ייסד את ‘מרכז סדהנה ליוגה וקונג-פו’. מאסטר אלי עוסק באומנויות לחימה שונות,ביוגה, ובצ’י גונג מעל 25 שנים והוא עוסק בלימוד תחומים אלו כ – 17 שנים. בעבר מאסטר אלי לימד במספר מוסדות ליוגה ואמנויות לחימה בארץ.
אימייל: [email protected]
כתובת אתר: לחץ כאן

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©