שתף

לאוכל נולדה / דקלה דוד

14.05.11

מאז שאני זוכרת את עצמי "התמונתי" להיות א.אוכל (אחראית אוכל – כן, זה מונח צבאי אבל עוד לפני שלבשתי חאקי כבר לבשתי סינרים). אני לא יודעת אם זה מכיוון שמאז ומתמיד אהבתי לאכול, לבשל, לראות אנשים נהנים ממזון ערב לחיך (בעיקר אם הוא שלי), או סתם כי לאף אחד אחר לא היה כוח להתעסק עם האוכל...לכן, זה כנראה לא מפתיע שבחרתי להיות דיאטנית קלינית. מעניין מה פרויד היה אומר על זה?!...

אני שמחה שאוכל לשתף אתכם במתכונים, בטיפים, בעצות ובניסיון המקצועי שלי בכל הנוגע לאוכל וכל הסובב אותו. להיות דיאטנית קלינית, בניגוד למה שהסטיגמות אומרות, אינו מסתכם בלתת תפריטים ולהזכיר לאנשים לסתום את הפה, אלא הרבה יותר מזה. מקווה שהתקופה הקרובה אצליח להראות לכם צד אחר של התחום ומי יודע, אולי גם תלמדו דבר או שניים על הדרך...

והפעם- מפגשי חברים ל"ארוחת בוקר".
בשבועות האחרונים חגגו 3 מחברותיי (חברות ילדות מהגן ומחטיבת הביניים- ריספקט!) יומהולדת ואף הולדת תאומות (זהות!!). לכן הרמתי את הכפפה ושלחתי מייל לכל ה"חבורה" של התיכון על ארגון מפגש- סיבה למסיבה.
לאחר סבב מיילים של מה כל אחת מביאה, ווידאתי כי יש טון ירקות, 2 טון גבינות, תריסר לחמים ו- 30 סוגי קינוחים ( כל זה כמובן ל-12 איש). ראיתי כי אחת מחברותיי שבעבר תפריטה הסתכם בבמבה ובפיתה עם חומוס (אפילו בלי מלפפון חמוץ), מכינה היום , בזכות הפיכתה לאמא ובזכות הפצרותי להתחיל לאכול נורמלי- לביבות ירקות, מטבלים ועוגיות טחינה- נמלאתי גאווה. את תרומתי הצנועה למפגש הבאתי בצורת פשטידת בטטה ופראסה (או במילתה האשכנזית – כרישה. מותר לי, אני חצי תורכייה)- מתכון פשוט, בריא, ובניגוד להרבה פשטידות- דיאטטי.

אז חברות יקרות- היה כיף וטעים, ולכם הקוראים המתכון - תהנו.

פשטידת בטטה, פיטריות וכרישה
המצרכים:
1 בצל גדול קצוץ
2 בטטות בינוניות.
כרישה שטופה היטב ופרוסה לעיגולים.
סלסלת פיטריות טריות חתוכות לפרוסות או קופסאת פיטריות.
גביע קוטג'5%
חצי כוס חלב
3 ביצים
50 גר' גבינת גלעד קשקבל (לא חובה)
2 פרוסות גבינה עמק לייט חתוכה לחתיכות קטנות
כף שמן זית
כפית חרדל דיז'ון
מעט אגוז מוסקט
מלח פלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:
1. פורסים את הבטטות לרוחב ומאדים במחבת. את הפרוסות מניחים בתחתית של תבנית משומנת קלות (רצוי בגודל 25*30).
2. מה שנשאר מהבבטות חותכים לריבועים ומאדים עם קוביות הבצל, במחבת גדולה מטגנים את הבצל עם כף השמן, עד להזהבה.
3. מוסיפים את הפיטריות מערבבים ומוספים את חצי כוס החלב.
4. בסיר עם מים רותחים מבשלים את הכרישה (אפשר להשתמש בפרח אידוי- יעיל יותר), סוחטים היטב ומוסיפים לתערובת של הבצל והבטטות.
5. מורידים מהאש ומוסיפים את הקוטג', ביצים, גבינות ותבלינים.
6. שופכים את התערובת לתבנית ומכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 180 מ"צ עד להשחמה.


תגובות, שאלות או רעיונות יתקבלו בברכה

בתיאבון,

דקלה

שם הכותב: דקלה דוד
אודות הכותב: דיאטנית קלינית BS'c במדעי התזונה. בוגרת התוכנית להנחיית קבוצות לעוסקים בתזונה ובאורח חיים בריא מאוניברסיטת ת"א, בעלת תעודה ממרכז הדרכה ארצי של משרד הבריאות לטיפול תזונתי במחלות כליה.  עובדת כדיאטנית ב"מכבי שירותי בריאות" וברשת סטודיו סי. מנחת קבוצות טיפוליות לשינוי הרגלי אכילה. מתמחה בייעוץ תזונתי לאוכלוסיות מגוונות בניהן: אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, עודף שומנים בדם, מחלות מעיים וסוכרת.
אימייל: [email protected]

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©