שתף

מדריך למודט המתחיל / קרן לפלר

21.08.11

מדיטציה הנה דרך יעילה ביותר לשלוט בתודעתנו. שליטה בתודעה מביאה לניקיון הגוף מפסולת וממתחים עודפים ומפתחת הרגלי חשיבה חיובית. >> מביא בסופו של דבר לשלווה פנימית. שלווה שמעצימה את היכולת לבצע את פעולות היומיום ביעילות מריבית. הנה הצעה לתרגילי מדיטציה ליישום יומיומי.

שלב ראשון
בחר חדר שקט בבית, עמעם האורות ושב בנוחיות. מצא תנוחה שכל הגוף (למעט הראש) זוכה לתמיכה, במיוחד האגן והגב. מומלץ לא להשעין את הראש אלא להשאירו מוטה קדימה ורפוי. ניתן לשבת על הרצפה עם רגלים משוכלות או ישרות, להניח כרית על הקיר ולהישען עליה, לשבת על כיסא עם משענת כשהרגליים על הרצפה, לשבת על המיטה וכדומה.

שלב שני
הנח מולך פרח ורד (או כל פרח אחר שמוצא חן בעינך :-) ) והתבונן בו. בחן את צבעו, מרקמו, עלי הכותרת שלו, הקוצים, הגבעול, הרח את ניחוחו. בתרגולי המדיטציה הראשונים, יכנסו לתודעה מחשבות בזמן התרגול ויסיחו את דעתך מהורד. זאת כיוון שמוחך לא מיומן. בהבחינך שמחשבותיך נודדות למקומות אחרים פשוט החזר את תשומת לבך לורד והתמקד בו.

שלב שלישי
לאחר 7-10 דקות של התבוננות בפרח עצום את עינייך. שאף פנימה לתוכך את ניחוח הפרח, דמיין את צבעו ותן לצבע לזרום בגופך. בשאיפה הכנס את ריחו לגופך ובנשיפה דמיין את הצבע מתפזר בגוף. נשום נשימות איטיות (5 שניות שאיפה וחמש שניות נשיפה).

שלב רביעי
לאחר כמה דקות הקשב לגופך ובדוק עם עצמך האם קיימים בגוף מקומות שהצבע לא מגיע אליהם, האם הצבע לא זורם לכפות הרגליים, לשכמה, לגב התחתון וכדומה. אזורים אלו חסומים ולא מאפשרים מעבר אנרגיה, קבל זאת בהבנה.
המשך בתרגול כ 5-10 דקות ואח"כ פתח לאט את העיניים וחזור למציאות. סביר להניח שתגלה שהיא שלווה ונעימה יותר.

שלב מתקדם
לאחר שבוע של תרגול, בחר אזור אחד מאלו שנשארו עדיין חסומים למעבר הצבע. רכז בו את תשומת לבך בעזרת נשימות עמוקות ואיטיות. ברוב המקרים תופיע תחושה של כאב או חוסר נוחות. הנך את כף ידך במקום (אם האזור הוא בגב או בחלק האחורי של הרגל בקש מבן הזוג להניח יד, או הנח את ידך על האזור המקביל בחזית הגוף).
הקשב לאזור, לטף אותו, חבק אותו בדמיונך. אל תתאמץ להבין מה קורה שם, פשוט תהיה. לאט לאט תגלה שהאזור נהיה רפוי ואם לא היום אז במדיטציה של מחר או מחרתיים.

מומלץ לתרגל המדיטציה לפחות 5 פעמים בשבוע בשבועיים הראשונים, אח"כ אפשר לעבור ל- 3 פעמים בשבוע. לאחר כמה שבועות ניתן לוותר על הורד המוחשי, לעצום עיניים ולהשתמש בדמיון.

בהצלחה


שם הכותב: קרן לפלר
אודות הכותב: בעלת קליניקה פרטית ומרכז ללימודי רפואה משלימה. מטפלת בעיסוי רפואי ורקמות עמוק ובדיקור סיני. מלווה ומטפלת בנשים במהלך ההריון ומדריכה אותן ללידה. מרצה ומכשירה מטפלים ומלמדת רפואה משלימה בטכניקות שונות למעלה מ 10 שנים
אימייל: [email protected]
כתובת אתר: לחץ כאן

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©