שתף

תת פעילות בלוטת התריס / רעות בר-לב

27.01.12

לאחרונה הוגשו 2 תביעות ענק נגד חברת "פריגו" המשווקת את האלטרוקסין בשל שינוי התרופה ללא ידיעתנו. השינוי הוביל להידרדרות ועורר בהלה בקרב המטופלים.

 

תפקידה של בלוטת התריס הוא להפריש הורמונים המפקחים על קצב חילוף החומרים. תת פעילות של הבלוטה נגרם בשל ייצור לקוי של הורמוני הבלוטה והתופעות רבות בשל השפעת ההורמונים על כל תאי הגוף.

תת פעילות בלוטת התריס לרוב מופיעה אצל מרבית הנשים אשר היו בהריון, הגיעו לשלב המנופאוזה (הפסקת ווסת) או חוו לידה קשה, מצבים אלו, מעיין טלטול הורמונאלי יכולים להוציא את הגוף מאיזון ולעורר הפרעות רבות, בניהן תת פעילות בלוטת התריס ולכן חשוב בטיפול במקרים אלו לטפל גם במערכת ההורמונאלית כחלק מהטיפול בתת בלוטת התריס. מכאן שחשוב אבחון וייעוץ אישי.

"ייתכנו מספר אנשים הלוקים בתסמינים ומחלות זהות, אך אצל כל אחד הסיבה להתפרצותה של המחלה שונה" -לואי פסטר-.

לטיפול הטבעי יתרון מובהק: הוא אינו מייצר תלות ואף מעודד את הבלוטה לשוב לפעילות תקינה. בנוסף ליתרון של שיקום הבלוטה ומניעת תלות, הטיפול הטבעי בתת פעילות בלוטת התריס כולל התייחסות לגורם המפר את איזון בלוטת התריס ובכך מאפשר השבה לאיזון קבוע.
אז מה כדאי לכם לאכול, ממה להימנע ואלו צמחי מרפא ופעילות גופנית יכולים לעזור לכם?

 

התסמינים הנפוצים הם:
1. השמנה ועצירות
2. עייפות וחולשת שרירים
3. אי סבילות לקור
4. עלייה ברמת הכולסטרול והטריגליצרידים
5. דיכאון ושכחה

הטיפול התזונתי
ייצור הורמוני הבלוטה תלוי במספר גורמים ובראשם בכמות היוד וחומצת האמינו תירוזין ולכן כדאי לצרוך ממאכלים אלו ברמה היומיות:
1. אצות
2. סרדינים
3. טונה
4. בקלה
5. מלח מועשר ביוד
כדאי להימנע ממזונות גויטרוגנים מכיוון שיש בהם רכיבים המנטרלים את פעילות הבלוטה בכך שמפריעים לגוף לנצל את היוד. אם זאת בישול ממושך מנטרל את פעילותו הגויטרוגנית ואז ניתן לצרוך ממנו מעט, אם בכלל:
1. סויה
2. טופו
3. רוטב סויה
4. כרוב
5. כרוב ניצנים
6. ברוקולי
7. כרובית
8. בוטנים
9. צנוברים
10. אגסים
11. אפרסקים
12. עלי חרדל
13. צנון
14. תרד

צמחי מרפא אשר משקמים ומעודדים את פעילות הבלוטה, אך אינם גורמים לתלות וניטלים רק למשך כחצי שנה עד שנה:


1. אצת למינריה - נמצאת במי האוקיינוס האטלנטי. זוהי אצה שטוחה ורירית בצבע חום-ירקרק. לאחר ייבושה היא משמשת למטרות רפואה ומאכל. רכיבים משמעותיים הנמצאים באצה כוללים יוד, אשלגן, מגנזיום, סידן וברזל.
2. קוליאוס - צמח רב-שנתי השייך למשפחת השפתניים. משנת 1974 נחקר רבות ונמצא כמגביר פעילות בלטת התריס, תוך הגברת ייצור הורמון הבלוטה.


ויטמינים ומינרלים הפועלים יחדיו בתהליכי ייצור הורמוני הבלוטה ונמצא שמחסור באחד מהם יגרום לירידה בהפרשתם:


1. אבץ
2. ויטמין E
3. ויטמין A


תרגילים גופניים

פעילות גופנית מעודדת את הפרשת הורמוני הבלוטה, כך נמצא במחקר בקרב בני 22-35 שאינם ספורטאים מקצועיים. בקרב רצי מרתון מופיעה עלייה משמעותית בהורמונים במהלך הריצה וכן לאחר 22 שעות.
מכאן שככל שנרבה להעלות דופק: בריצה, בהליכה, בשחייה, ברכיבה על אופניים.. כך נאמן את יכולת הבלוטה לשוב לתפקוד תקין.
כמו כן, ישנם תנוחות מעולם היוגה אשר נמצאו מעוררי בלוטת התריס ומשפרים את זרימת הדם אליה. לדוגמא: תנוחת הנר. 
 
שם הכותב:
רעות בר-לב- השילוב הטבעי לבריאות, הרזיה וכושר גופני
אודות הכותב: יחד עם רעות תמצאו את השילוב הייחודי שלכם; התזונה הבריאה לכם, הפעילות הגופנית המהנה אתכם ושיטות הרפואה המשלימה שיסייעו לנו להצליח. תחום העיסוק: ד"ר לנטורופתיה וצמחי מרפא ומאמנת כושר אישית, יוגה וספינינג. בעלת קליניקה פרטית בתל אביב מזה 7 שנים, שכירה בהולמס פלייס מזה 10 שנים ומרצה באוניברסיטת תל אביב על תזונה וריפוי ממחלות.
אימייל: [email protected]
כתובת אתר: לחץ כאן

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©