שתף

ציפראלקס רוחני / יפעה ונדנברג

29.07.18

המיינד הסוער מפגיז באינספור מחשבות. בחלקן הגדול הן שליליות ומורידות את האדם למטה, נמוך, לפעמים מאוד נמוך. במקום הזה, שמתחת לפני הים, לא נעים בלשון המעטה, מפלצות שונות ומשונות צצות בו ומוצצות את אנרגיית החיים. ובזמן אמת כאשר האדם מבוהל, רדוף ואבוד, הידיעה שמפלצות אלה הן בעצם שדים פנימיים שניתן להקשיב להם, לעבוד איתם ולעבד את הרעיונות הפסימיים שהם יורים, רחוקה, מופשטת, לא רלוונטית. המפלצות אומרות שאתה חלש, שהבעיה שאתה נאלץ להתמודד עימה חזקה ממך, כלומר שפתרון אינו בנמצא. שבהשוואה לאחרים אתה לא מוצלח ואין סיכוי שתנצח את המערכה. שאתה חסר מזל, הקלפים שקיבלת גרועים במיוחד. שהעולם אכזר, אנשים רעים, וכן הלאה והלאה.

בתפיסת המציאות של האדם הסובל, המפלצות הולכות ותופחות והוא הולך ומתכווץ עד שהוא נהפך לגרגיר אבק. מצב המוגדר כדיכאון. דיכאון המופיע ברמות שונות של חומרה, לתקופות יותר או פחות ארוכות. ברמה קשה של דיכאון התפקוד נפגע, עד כדי שהאדם מסרב לצאת מהמיטה או לטרוח לשמור על כללי היגיינה בסיסיים כמו להתרחץ. ברמה יותר קלה, החיים סתם נראים בלתי אטרקטיביים.

לפי מחקרים רבים ואינספור נתונים סטטיסטיים, רמת הדיכאון בקרב תושבי עולמנו עולה. במאמרי זה לא אתייחס לסיבות לכך. אך אציע מספר טכניקות שתרגולן השוטף יכול להקל במידה משמעותית על הדיכאון ואף להביא למזור מוחלט. את מקבץ הטכניקות הללו אני מכנה הרוטינה הרוחנית. והמילה רוטינה מצביעה על חשיבות התרגול השוטף, על בסיס יומיומי. בדיוק כפי שלבקר במכון כושר פעם בחצי שנה זה נחמד, אבל לא יעשה את העבודה, השרירים לא יתחזקו מי יודע מה, כך במכון הכושר הרוחני, שמפתח את שרירי הנפש והרוח. ללא צל של ספק בשרירי הנפש-רוח טמון כוח אדיר, יש האומרים כל יכול.

את הרוטינה הרוחנית מומלץ לעשות תמיד, אך במיוחד בזמנים פחות טובים. נכון שאז קשה יותר לעשותה, החשק אינו בשיאו, אבל דווקא אז היא הכי משתלמת. כמו כן מומלץ לעשותה בכתיבה, כתיבה מציפה חומרים מתת המודע והאפקטיביות של הרוטינה עולה. הזמן הכי טוב לעבודה עם החומרים הללו הוא בלילה לפני השינה. כדאי להחזיק ליד המיטה מחברת מיוחדת לצורך זה. הנה מה שיש לכתוב בה:

1 היגדים של משפטים מעצבי תודעה. תוך כדי כתיבת משפטים מחזקים, כגון: יש בי כוח גדול ובלתי מנוצל, הפתרון קיים ואני בדרך אליו וכו', נעשה תהליך של השתלת מחשבות חיוביות, ובהדרגה הן ממלאות את מקומן ומחליפות את אלה השליליות המחלישות. גם מבלי להיכנס לחקירה מעמיקה יותר של המחשבות השליליות, או לאחר חקירתן, באזור המוחלש, זוגיות, בריאות, כסף וכו' משתילים מחשבות מחזקות. אם זו מחלה או בעיה גופנית כלשהי, המשפטים יהיו: בגופי ישנם כוחות ריפוי, אני סומכת על הגוף שלי שירפא את הרגל השבורה. אם מציפה תחושת בדידות: אני אהובה, אני חברה נפלאה של עצמי, אלוהים אוהב אותי. אם מתעוררים חששות מקצועיים: ההצלחה מאירה לי פנים. אם ישנו אי שקט: אני מגיעה אל השקט, אני בשלווה, בהרמוניה. וכן הלאה. אל תסתפקו במשפט מעצים אחד, כתבו כמה וכמה. טיפ נוסף: תבחרו אחד מהם ולהשתילו יום יום במדיטציה חמש דקות או יותר.

2 תודות. הפלא המפורסם שמה שמתרכזים בו, גדל - אם מתרכזים בחסר, חווית החסר גדלה. אם מתרכזים ביש, היש מתעצם. כאשר אדם מודה על היש הוא מרוכז בו וחי אותו, וכך הוא גדל. רשימה של תודות, דברים פעוטים וגדולים, גורמת לתזוזת התודעה לתחושת שפע, מלאות ואף התקרקעות. כתבו משפטי הודיה, הודו על כל ההתרחשויות הטובות של היום.

3 תפילה. לתפילה כוח עצום. מתוך ידיעת עובדה זו הדתות כולן משתמשות בה. תפילה היא תפקוד משולב של המודע ותת המודע למען השגת מטרה מסוימת. מעשה התפילה הוא ביטוי לאמונה בכוח הריפוי, הקרוי גם תבונה גבוהה או אלוהים, והוא מטהר את המיינד ממחשבות שליליות, שלמעשה אחראיות לתפיסת המציאות המפרשת את הדברים כבעיה, כלומר הן יוצרות את הבעיה. התפילה מסלקת את הפרשנות השלילית ומבטאת פרדיגמה חיובית ואופטימית, וכך יוצרת מצב של מנוחה וריפוי. כל שיטה שגורמת להמרת פחדים באמונה, מרפאת. כתבו את התפילה הפרטית היומית/ לילית שלכם.

4 סליחות. סליחה מנקה את המערכת (גוף, רגש, מחשבה ורוח) מזבל. זו מחלקת תברואה מאוד יעילה. כאשר מטפסים לרמות תבונה ואחריות גבוהות, מבינים שאלמנטים ואירועים חיצוניים אינם אלה המניעים את החיים, אלא שהאדם עצמו על מחשבותיו ורגשותיו, הוא שיוצר את התנסויותיו. במקום הזה חדלים לראות באחרים אשמים. סליחה חיונית לשלווה ואיזון. היא וויתור אנטי אגואי בריא על המלחמה להיות צודק. בסליחה אתם משחררים את האחר, אך בעיקר את עצמכם, אתם מפרידים את הקארמה שלכם משל ה"יריב". אין פירוש הדבר שעליכם לחבב את האדם לו סלחתם, או שעליכם להשתוקק להתרועע עימו. הפירוש והמשמעות הם שאתם יוצאים לחופשי מכלא הכעס והשנאה. כלא שכידוע גובה אף מחירים גופניים. את הסליחות יש לכתוב בשלושה כיוונים: סליחה לאחרים שפגעו בכם. בקשת סליחה מהאחרים שפגעתם בהם. וסליחה לעצמכם.

5 החזייה. יצירת מציאות רצויה באמצעות הדמיון. הדמיון הוא כלי רב עוצמה, כמו הנשמה הוא נטול פחדים ואין לו גבולות. יש לדמיין מצב רצוי, לראות תמונה המייצגת אותו בצבעים ובפרטי פרטים, ולתארה בכתב. ראיית פיסת מציאות בעיני רוחכם, סוללת את התממשותה במציאות.

6 ייחוס מאפיינים חיוביים. התייחסו אל אנשים ספציפיים שיש בלבכם עליהם, שאתם חווים שליליות כלפיהם, ביקורת, כעס, פגיעה. בדיוק במקום הזה עליכם לכופף את מחשבותיכם ולאלף אותן להיות הפוכות ולהעלות בכתב תכונות ו/או צדדים חיוביים של אותם האנשים שאתם מסויגים מהם באופן זה או אחר. פעולה זו תרופף את יחסכם הקשה ותשחרר אתכם ממועקה. ואף תפתח ערוץ לשיפור מערכת היחסים עם היריב.

מלבד רוטינה זו ובנוסף לה, אני ממליצה על ארבע פעילויות שירימו לכם פלאים את המורל.

חיבור לטבע. קחו זמן מה ביום, אפילו רק כמה דקות, להתחברות עם הטבע. התרכזו בפריחה של עץ בגינה, בשדרה. תבחינו בחתול, בציפור, תתבוננו בהם. הרימו את עיניכם ותשהו את מבטכם בשמים, בירח, בכוכבים. התבוננו בתשומת לב בצמח שבעציץ בביתכם. תחושו שאתם מתחברים לעקרון החיים, למשהו שהוא גדול מכם ועם זאת נמצא בכם. תרגישו התאזנות והתעלות.

מדיטציה. מדיטציה מחברת אתכם למציאות, לרגע הזה. היא גם מביאה אתכם אל שקט עמוק, מבורך ומשחרר. ומאפשרת לגעת באינסוף, לא פחות ולא יותר, ממש כך, באינסוף המצוי בתוככם. היא תורמת למצב גופני נינוח ונטול מתחים, מחזקת את המערכת החיסונית, משפרת ריכוז ועוד ועוד.

פעילות גופנית. פעילות גופנית כלשהי, שמתאימה לכם. שחייה, הליכה, יוגה, אמנות לחימה. אין צורך להאריך, הדברים ידועים, פעילות גופנית משפרת את המטבוליזם, משחררת אנדורפינים, מייצבת.

תרומה לאחרים. עזרה ללא כוונת רווח לנזקקים, לחלשים. לילדים במצוקה, בסיכון. לקשישים. לבעלי חיים. זוהי פעילות מרוממת נפש. לוקחת אתכם אל מעגלי קיום רחבים מחוץ לעצמכם.

בהצלחה ובאהבה! 

שם הכותב: יפעה ונדנברג
אודות הכותב: מורה רוחנית, מנחת סדנאות ומטפלת המובילה תהליכי התפתחות ושינוי עם יחידים וקבוצות.
אימייל: [email protected]
כתובת אתר: לחץ כאן

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
12/02/14 13:49
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©