שתף

איך לנטרל חרדות ופחדים בכמה רגעים? / מיטל וייסמן

18.02.18

(המאמר מיועד לשני המינים אך כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות)


גם אתה או את יכולים - לזהות את החרדה, לשלוט בה ולשחרר אותה!

מהו התקף חרדה?
חרדה מתבטאת בהרגשה של חוסר שליטה, לחץ, פעימות לב מואצות, חוסר אויר, כאב בחזה, תחושת ריחוף, הזעה ותסמינים דומים או נוספים.

הפחד מהחרדה
לאחר שחווים פעם אחת חרדה, פעמים רבות עולה חשש גדול מהפעם הבאה שהחרדה תגיע בהפתעה, ועל כן נוצרת תחושה של כוננות תמידית.

מהן מחשבות חרדתיות?
"מה יהיה"
"אם זה לא יעבור"
"אני עומד למות"
"יראו שאני לא בסדר"
"לא רוצה לצאת מהבית כי זה עלול לקרות שוב"
"רואים שאני לא בסדר"

יש פתרון!
טכניקות מעולם ה- NLP והדמיון מודרך מאפשרות ארגז כלים פראקטי לזיהוי, שליטה בחרדות והפחתה שלהם באופן משמעותי עד כדי נטרול החרדה לחלוטין.

4 הטכניקות המהירות, הטבעיות והפשוטות ליישום

1 - חשיבה - בדוק עם עצמך אילו מחשבות עוברות לך בראש, מחשבות קטסטרופליות או חשיבה מהסוג של שחור או לבן ואולי מחשבות טורדניות אחרות ושנה אותן באופן מודע לפעמים הבאות.
לדוגמא - אם המחשבה שעולה בזמן ההתקף הינה - "יראו שאני לא בסדר", תוכל להחליף אותה במחשבה חיובית ומקדמת ולחזור אחריה שוב ושוב כמו מנטרה. לדוגמא, מחשבה כגון: "זה עוד מעט יעבור, זה תמיד עובר", או "מרגע לרגע אני מרגיש טוב יותר".

2 - נשימה - חשוב להאט את קצב הנשימה, שבד"כ הופך להיות מהיר ולא מספק כמות מספקת של חמצן למוח מה שמאיץ את החרדה והסימפטומים הפיזיולוגים.
כתרגול למתחילים מומלץ לספור עד 3 כאשר שואפים ונושפים.

3 - פוקוס - בזמן החרדה הראש עובד שעות נוספות אך בדר"כ ממוקד בהרגשה הלא טובה, מומלץ לשנות את התעסוקה או חוסר התעסוקה למשחק פשוט שחוזר על עצמו, זה יכול להיות כל משחק במחשב או באייפון שלכם, משהו כגון, בבלס או טטריס יאפשר למוח להיכנס למצב מדיטטיבי טבעי ולהקל על ההרגשה בקלות ובמהירות רבה.

4 - שחרור - החרדה מורגשת בגוף, לכל אחד יש חוויה אחרת אך הרבה מהמטופלים שמגיעים אלי מספרים:
"זה כמו עצם בגרון"
"זה כמו אבן בלב"
מומלץ לדמיין את התחושה ולבדוק כמו מה היא מרגישה לך, לאחר מכן לדמיין שבכל נשיפה אתה משחרר את התחושה החוצה, מנקה את עצמך ממנה.
לדמיין שהתחושה יוצאת החוצה, מתרחקת ומתרחקת עד שהיא נעלמת לחלוטין ואיתה גם התחושה נמוגה.

 

אומנם מי שלא מתורגל בדמיון מודרך יכול להרגיש מאותגר אך זה פשוט וקל. אנחנו מדמיינים בקלות דברים לא טובים כך שבאותה הקלות ניתן לדמיין את הדברים הטובים, הפרקטים והמקדמים.

שם הכותב: מיטל וייסמן
אודות הכותב: מומחית לשינוי הרגלים והשגת מטרות דרך NLP ודמיון מודרך. יוצרת הערכה הראשונה בישראל לנטרול חרדות מאופן מיידי ובלי לצאת מהבית. "להדליק את האור"
אימייל: [email protected]
כתובת אתר: לחץ כאן

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©