שתף

זוויות חדשות על חג האור - חג החנוכה / מיכאל אסדו

25.12.16

חנוכה אינו רק חגיגה של חומרים (סופגניות, לביבות, סביבונים וחנוכיות), אלא הוא גם ובעיקר חג של רוח – חג של אור, במובן העמוק ביותר של משמעות האור – חג של הנשמה שלנו.

חג האור – חג הנשמה
הנשמה שלנו מאירה, ובאה לידי ביטוי כאור, רק כאשר היא בתוך הכלי, בתוך הגוף שלנו. ובאותו אופן, הגוף שלנו, בא לידי ביטוי וחיות כגוף, כחומר, ככלי, רק כאשר הנשמה בתוכו, כאשר זורם בו אור.

כאשר אחוז גבוה של הנשמה שלנו נמצא מחוץ לגופנו, הנשמה כבויה ואינה מאירה. כמו כן, כשרוב רובה של הנשמה אינו נמצא בתוך הכלי, בתוך הגוף שלנו, הגוף כבוי ומורכב יותר מחורים שחורים ומהתגבשויות וסתימות (מחלות וכאבים). לכן הנשמה תמיד תנסה לעשות הכל כדי לתקן, כדי לנחות ולהיכנס לגוף במלואה. והגוף מצידו, יעשה הכל כדי לנסות לקבל בברכה את הנשמה, את האור לתוכו. כי רק אז הוא מתרפא ומשנה את הספירלות מחור שחור לספירלה לבנה.(*)

אנו בנויים מממדים רבים של אור: 7 מימדי אור, 10 מימדי אור, 12 ממדי אור, 18 ממדי אור, 26 ממדי אור, 40 ממדי אור ו- 70 ממדי אור.

70 ממדי אור, זהו הממד הגבוה ביותר שלנו. לכן, גם ביהדות האמיתית (היהדות הטהורה והבסיסית, לא זו שרווחת כיום ומלאה קליפות ופחדים), אומרים "70 פנים לתורה". 70 הוא גם מספר הימים שבין חג הסוכות לחג החנוכה. וכן 70 זהו מספר שמסמל את הממדים שנמצאים בין האור לעור (ערכה של האות א' בגימאטריה הוא 1, אילו ערכה של האות ע' בגימאטריה הוא 70. לכן בין האות א' ל-ע' ישנם 70 ממדים). לנשמה ישנו צורך אחד, כמו כל ישות של אור, כמו כל כלי של אור – להאיר. ואם אנו מצליחים להאיר בין האור לעור, אזי אנו מפעילים את כל 70 המימדים שאנו עשויים מהם. וכשהאור עובר את העור ואת 70 הממדים, הוא מקרין עד אינסוף.

לכן חנוכה, הוא חג של גילוי האור ותיקון האור, חג של יכולת לנסות לחבר בין האור לכלי, בין הנשמה שלנו לגופנו, וחג של יכולת להודות לחלק בתוכנו שמרשה חיבור זה.

משמעות חודש כסלו
חודש כסלו הוא ביטוי של הורדת הכיסוי מה- ל"ו. זו הסיבה שביהדות (שוב, זו המקורית ולא מלאת הקליפות), ל"ו הוא בעצם מצב של מוּלות – חי מול חי (18 מול 18 = 36, שזה הערך הגימאטרי של ל"ו) שמרשה לאור הגדול לעבור ביניהם. כיוון שאור יכול לעבור רק בתוך כלי. ובמצב של מוּלות, מצב בו משהו נמצא מול משהו אחר, נוצר כלי, שהאור יכול לעבור בתוכו (בין שני האלמנטים שנמצאים אחד מול השני). וכסימבוליקה, זה כאילו ל"ו הצדיקים, הם נשמות גדולות, שתפקידן בעולם שלנו הוא להוביל את הבריאה. להוביל אותנו לצורך ולהתקדמות הבאה שלנו. אבל בלי לשאת, בלי העול, בל המשא – להוביל בקלות.

חנו ב- אור
בגלל חשיבותו, בגלל היותו חג האור, חנוכה הוא הבסיס להמון חגים בתורות ובדתות אחרות, כגון הכריסמס, או חג ההודיה, (דרך אגב – בחג ההודיה,חג ה-Thanksgiving, אוכלים עוף הודו, והמילה "הודו", משמעותה בעצם להודות – Thanksgiving. זוהי עוד זווית שמראה שהבסיס והמהות להרבה דברים הוא בעצם היהדות, גם אם לא התכוונו לכך) ועוד ועוד.

סימבול אור נוסף של חג זה נמצא בשמו. משמעות השם "חנוכה", היא חנו בכ"ה. ולכן חוגגים חג זה בכ"ה בכסלו. אולם חנו בכ"ה, עצרו ב-25 (הערך הגימאטרי של כ"ה הוא 25), מסמל משהו נוסף, והוא שהמילה ה- 25 בתנ"ך היא "אור" (אתם יכולים לבדוק את זה).

חנוכה – נקודת מעבר מחושך לאור
בשנה זו חנוכה מקבל משמעויות נוספות, כיוון שהשנה כל נשמה בוחנת אם היא יכולה להאיר דרך הגוף ולהיות גדולה עם כל החלקים וכל הפאזלים וכל החסכונות והתוספים שלה (כל החסכונות והתוספות הם האני העליון שלנו). לכן השנה חנוכה מהווה יום שמתחיל תיקון גדול (כ"ה בכסלו), תיקון בו האדם יכול לעבור מחוזה אחד לחוזה שני – מחוזה של "שורד" לחוזה של "יוצר".

גם המילה "נס" מסמלת מעבר ממצב אחד לשני. מעבר מהאות נ' לאות ס', שזה המעבר מעקרב לקשת, מעבר מחושך לאור. ביהדות הבסיסית והמקורית, האות נ' שימשה במשך תקופות ארוכות כסמל לחושך. זו הסיבה שבתפילת "אשרי יושבי ביתך" לדוגמא, בה כל משפט מתחיל באות אחרת מהא"ב , לפי סדר האותיות, לא מופיעה האות נ', כיוון שבעבר היא סימלה אות של חושך. אולם חג החנוכה מסמל את הנס ואת האפשרות למעבר מהחושך לאור – מנ' ל-ס'. האפשרות של כל אחד ואחת מאיתנו להתחיל דרך חדש, להכניס אור, להכניס את הנשמה שלנו לתוכנו, לשנות חוזה עם עצמינו.

אני מניח שחלק מהאנשים שקוראים מאמר זה חושבים שאני אדם דתי. אולם איני דתי כלל וכלל. חלק מתפקידי בעולם הזה ובגלגול הזה, הוא להביא את המהות והמשמעות האמיתית והטהורה של היהדות ושל השפה העברית. להביא את האני האלוהי היוצר, ואת תיקון הפטליזם ותיקון האחיזה באלוהות חיצונית. וכן להביא וללמד את הבסיס לחוקי הבריאה, לחוקי הרוח ולחוקי ההתנהלות שלנו בעולמנו, ואת הדרך להשתמש בחוקים אלו על מנת לתקן, ולהתקדם רוחנית וחומרית. וכמובן את העינוג והשמחה מהתיקונים ומחוקי הרוח בכל תחומי היומיום שלנו.
 
שם הכותב: מיכאל אסדו
אודות הכותב: מאסטר רוחני. הילר ומורה רוח בארץ ובעולם מזה 35 שנה. מיכאל הוא הדורמן של הנשמות שרוצות להתעורר. הוא מחבר את האור לכלי, את הרוח לגוף, משנה לאדם חוזה עם עצמו, ומלמד כלים רוחניים פרקטים להתייחסות נכונה לכל תחומי החיים, על מנת להביא לזרימה, שפע ועינוג מכל התחומים.
אימייל: [email protected]
כתובת אתר: לחץ כאן

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©