שתף

ילדים בראי הנומרולוגיה / אתי רום

11.03.18

כיצד נוכל להבין יותר את הילדים שלנו ולשמור על השפיות?

בנומרולוגיה לכל מספר ישנו תדר אנרגטי המצביע על פוטנציאל.
"פסגת ילדות" מהווה ציר מרכזי בחייו של הילד ועל כך ברצוני להרחיב,
כיצד נוכל לעזור לילד למצות את יכולותיו ולהבין אותו בראי הנומרולוגיה?
"פסגת ילדות זה סכום המתקבל מחיבור המספרים של יום הלידה פלוס חודש הלידה.


לדוגמא - 12 באפריל -1+2+4 שווה 7.
במקרה זה 7 הוא פסגת הילדות.
אם כך מהי פסגת הילדות של הילד שלכם וכיצד נוכל להבין מה טומן בחובו כל מספר?
חברו את סכום יום הלידה פלוס חודש לידה וצמצמו לספרה אחת [23 = 5]

פסגת ילדות 1
זהו ילד שנון, יוזם,השיגי ותחרותי. חשוב לו להוביל , להיות בראש ולנצח. עלינו כהורים לאפשר לו מקום ל"ניהול, אחריות ולתת מקום לאינדיבידואל שלו.
קשה לו שלא להיות במקום הראשון ולכן עלינו ללמד אותו לדעת שלפעמים מפסידים ולתת לגיטימציה להפסד כיוון שבהרבה מקרים ילד כזה יימנע מהשתתפות בפעילות או משחק אם לא יובטח לו ניצחון או מקום ראשון.

פסגת ילדות 2
זהו ילד שכולו רוך ואהבה. הוא זקוק לחום ומגע חשוב לו שיחבקו אותו ושירגיש נאהב. הוא מאוד רגיש ולעיתים זה מתבטא בחוסר ביטחון .
זה ילד שיודע לשתף פעולה ולהיות חלק מקבוצה. הוא פחות אינדיבידואליסט וזקוק לפרטנר. נעזור לו בכך שנחזק אצלו את הביטחון העצמי ונפעל לאיזון בתחום הרגש.

פסגת ילדות 3
הדגש כאן על יצירתיות. לילד הזה יש יכולת ביטוי כישורים גבוהה. צריך לממש יצירה בחייו, לאפשר לו להתנסות בתחומים שונים של יצירה, חומרים שונים, שירה , מוזיקה והרבה הומור.
לילד כזה לא יהיה קל עם אמא " חולת ניקיון". במקרה כזה אפשר להקצות מקום מסוים בבית ששם אפשר ליצור וללכלך. כך נאפשר צמיחה ופחות תסכול.

פסגת ילדות 4
זהו ילד אשר חשובה לו מסגרת יציבה ובטוחה. הוא פרפקציוניסט ושם לב לכל פרט. הוא איטי ויש לו קצב משלו. אינו יכול כשמאיצים בו. הפרפקציוניזם מוביל אותו לביקורת עצמית והוא זקוק כל הזמן לאישור מהסביבה[ פידבק]נעזור לו בכך שנלמד אותו לתת אישורים לעצמו, לקבל ולהיות שלם עם התוצרים שלו [מכירים את הילד שתמיד יראה לגננת או למבוגר אחר את הציור כדי לקבל משוב?] ובכן! אנו ניתן לו משוב לאחר שנשאל אותו מה הוא חושב על זה. ובנושא הקצב שלו , כדי למנוע מתחים, כדאי לאפשר לו יותר זמן להתארגנות בבוקר ע"י זה שנעיר אותו מוקדם יותר. וכמובן לתאם ציפיות לפני פעילות המצריכה עמידה בזמנים.

פסגת ילדות 5
זהו ילד מאוד כריזמטי הזקוק לשינויים,גיוון ומרחב. הוא פורח כשיש לו חופש בחירה וקשה לו במסגרות כובלות ונוקשות.
נכון שאנו כהורים צריכים להציב גבולות, חוקים ומסגרת אך יחד עם זאת ננסה למצוא את היכולת להיות גמישים בתוך המסגרת ולאפשר בחירה בין כמה אופציות. זה ילד אשר ימצה את יכולותיו במסגרת פתוחה המאפשרת שינויים, בחירה והרבה תנועה.

פסגת ילדות 6
זהו ילד שזקוק לתא משפחתי תומך, אוהב ומגן. מאוד חשוב לו אסתטיקה ויופי. איזון והרמוניה.המשפחה היא עוגן עבורו ומשם הוא שואב כוחות. הוא ילד של נתינה אינסופית . הוא נוטה לרצות את הסביבה. הוא יעדיף לשחק בבית ויזמין אליו חברים, כך הוא מרגיש בשליטה. חשוב לשים לב לצורך שלו להיות "בסדר" ממקום של לרצות את הסביבה.

פסגת ילדות 7
זהו ילד שאוהב ללמוד ויכולת הלמידה שלו אינה קונבנציונלית. הוא לומד בדרכים שונות כגון: סביבה, חקר, מדיה, התנסות וכו.. לאו דווקא בשיטה פרונטלית. הוא ילד שבמצבי לחץ זקוק לפינה שקטה ומעדיף להיות לבד [כך הוא ממלא מצברים].  זה ילד אשר נמשך לטבע, בעלי חיים ומוזיקה. טיפול בבעלי חיים, טיפול בגינה מאוד יעצים אותו.

פסגת ילדות 8
זוהי פסגה שבה עלינו ללמד את הילד את ערך הכסף. קיימת נטייה לחומריות.
זהו ילד שאפתן וחרוץ. עובר ממשימה למשימה לעיתים מבלי לסיים את הקודמת. הוא מתפזר ורוצה להספיק הרבה. נעזור לו בכך שנמקד אותו במשימה אחת. ונפעל יחד אתו לאיזון בין חומר לרוח.

פסגת ילדות 9

זה הילד הוורבלי. הוא מאוד רוצה לדבר, לספר, הוא ממש ייתן הרצאה. עלינו להקשיב לו, לנהל אתו שיחות. הוא מבין עניין ויודע להביע את עצמו. הוא אף רוצה ללמד אחרים ולהדריך אחרים. יש לו ראיה אוניברסלית ויכולת נתינה ועשייה למען הכלל. הוא תמיד יתנדב לעזור לאחרים. לדבר בשביל אחרים.

לסיכום- לא בכדי נאמר :" חנוך לנער על פי דרכו"
אני משלבת את הניסיון שיש לי בחינוך יחד עם הניסיון בנומרולוגיה. אני רואה את "מחאת הסרדינים" וליבי עם ההורים ובפרט עם הילדים. ככל שהמערכת החינוכית תספק מרחב פעילות עשיר ומגוון באפשרויות בחירה, התנסות, חקר ולמידה חווייתית הלמידה תהייה ערכית ומעניינת.

ואם יוקטן מספר התלמידים בכתה יתאפשר למורה לראות את הילד כאדם והמיוחד שבו מעבר לגיליון ציונים אז עד שישתנו הדברים במערכת החינוך, אנו כהורים יכולים לראות את הילד ולנסות להבין, לפתח, לעזור ולתמוך בעזרת הכלי הזה הנקרא "פסגת ילדות" שהוא חלק מכלי גדול יותר – " תעודת לידה נומרולוגית".

שם הכותב: אתי רום
אודות הכותב: גרפולוגית ונומרולוגית
אימייל: [email protected]

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©