שתף

לאט, לאט אבל מהר.... / טלי ברוך לנדאו

04.09.16

המאמר דן בסוגיית קצב החיים והתאמתו למקצב הלב האישי של כל אחד מאיתנו.


כולם מאד ממהרים.
אומרים שזמן הוא המשאב היקר ביותר, רצים כל היום, לא מפסיקים להתרוצץ והכוחות שהם משאב לא פחות מהזמן, מתכלים עד אובדן אנרגיה פיזית ונפשית - אז מתחילות לצוץ גם המחלות. בלילה, המוח ממשיך לרוץ, כבר אי אפשר להירדם, אין מספיק זמן לישון ואין רגיעה למוח ולנשמה. נוצר מצב פיזי נפשי של לחץ.

מקורו של הלחץ הוא בשינויים והמעברים בחיים, המטלות והמשימות. הלחץ עצמו אינו שלילי ומבחינה הישרדותית מבטיח קיום בפני סכנות ואתגרים, אך הסכנה מאותתת לגוף בצורת לחץ: הסימפטומים מהווים מערכת בקרה העוזרת לחזור לשיווי המשקל שהופר, השכל מפרש את המצב ומתאים אותו למחשבות, כך שברמה גבוהה של לחצים עלולה להיווצר חרדה. הסימפטומים הם תחושתיים פיזיים וגם רגשיים ושכליים, כמו למשל דפיקות לב מואצות, עלייה או ירידה בלחץ הדם, חולשה, הפרעות שינה ואכילה  ועוד מיחושים שונים-  אילו הפרעות פסיכוסומאטיות, אך אם יש דחק  מתמשך הוא עלול להפוך למחלה פיזית ממשית שיתכן ומקורה היה פסיכולוגי.

אז קודם כל עצרו!
העולם ימשיך להסתובב גם אם תתנתקו ממנו לרגע. אני מדברת על הרפיה, להספיק לעשות הכל לאט לאט אבל מהר. מן הסתם כשאנשים רגועים יותר גם בריאים יותר, מרוכזים יותר, מאורגנים יותר ויעילים יותר: יש פחות תאונות וטעויות, חיים יותר  ו....הנה הרווחתם עוד זמן.

מהם המצרכים הדרושים?
דבר ראשון דרוש ניתוק. הכוונה היא לניתוק מההמולה תוך חיבור מחדש לעצמכם, לרצונות הפנימיים שלכם, לצרכים ולמאוויים שלכם. זה יכול להיות שעה אחת ביום- איזשהו פסק זמן שאתם לוקחים אך ורק עם עצמכם, עושים פעולות שמחדשות את כוחותיכם וממלאות את ליבכם ונשמתכם, כל דבר שיחזק אתכם ויארגן הכל מחדש, כמו הליכה, האזנה למוסיקה וכיוצ"ב: פעילויות שמזינות את הגוף ואת הנשמה.

לתת לעצמך רווחה נפשית זה לא מותרות!
דבר נוסף הוא לוותר מדי פעם על אנרגיות שליליות מיותרות שאינן נחוצות ,כמו למשל צפייה במהדורת החדשות. האזנה רציפה להתרחשות אסונות לא מביאה לשלוות נפש. מומלץ גם ללכת לישון כל יום שעה אחת קודם, מחסור בשעות שינה מזיק לבריאות הפיזית והנפשית והשינה היא גם "התעמלות" טובה למוח.

לחץ הוא גם בסופו של דבר עניין של פרשנות - אז אולי תחשבו על זה אחרת?
תרגיל חשוב בעת לחץ וחרדה הוא נשימות עמוקות כאשר אתם מתרכזים בנחיריים ובנשימה ומדמיינים שאתם שואפים את "אנרגיית החיים" ונושפים את כל הלחצים והעומסים החוצה.

חיבוק אחד ביום, הוא התרופה הטבעית ביותר בשבילכם. במחקרים על אפקט הליטוף של חיית מחמד מצאו שבעת מגע יורד לחץ הדם של המלטף והחרדות מופחתות.

בטיפולי מגע ובפרט רפלקסולוגיה בטכניקות מגונות ואווירה קסומה אני פועלת להרגעת הגוף והנפש דרך כפות הרגליים והשוקיים. במצב של לחץ, כף הרגל נוטה להיות אדומה, במשך הטיפולים הצבע חוזר להיות ורדרד והאדמומיות פוחתת.השפעת הטיפול הינה למספר ימים.

שם הכותב: טלי ברוך לנדאו
אודות הכותב: הכותבת סיימה בהצטיינות BA בפסיכולוגיה ולימודי רפלקסולוגיה במדיסין ובמכון לאקולוגיה אנושית.מתמחה בהרגעה דרך כפות הרגליים מלחץ וסטרס.
אימייל: [email protected]

שלח לחבר  
שנה גודל Powered by Bonsite ©
    
רוצים להתעדכן באירועים החדשים הרבה לפני כולם? רוצים לקבל את התוכן החדש שלנו? השאירו מייל ונעדכן אתכם בכל שבוע

חיפוש במאמרים

כותבי הבית שלנו

מאמרים

יוגה
נומיינד - השער לעולם הרוח - כל הזכויות שמורות ©